سفر هیئت شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به گلستان

|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
|
۰۹:۴۴:۲۸
| کد خبر: ۱۲۸۴۷۶۶
سفر هیئت شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور به گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هفته آینده هیئتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای بررسی میدانی و کارشناسی پتروشیمی گلستان به گرگان خواهند آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حیدر آسیابی در خصوص موضوع دستاورد‌های سفر ۲۵آذر رئیس قوه قضاییه به گلستان اظهار کرد: این سفر هم از حیث ترکیب اعضای شورایعالی قضایی که همه حضور داشتند و هم از نظر حضور اعضای شورایعالی قضایی در شهرستان‌های استان ، کامل و جامع بود.

آسیابی ادامه داد: در این سفر با نشست‌های مختلف با فعالان اقتصادی، اقشار مردم و شورای اداری، مشکلات عمده و اساسی استان در حوزه‌های اجرایی و قضایی مطرح و چاره اندیشی شد.

وی با بیان این که دو پرونده کثیرالشاکی در این سفر بررسی شد گفت: موضوع پتروشیمی گلستان یکی از مهم ترین مصوبات و پیگیری های انجام شده در سفر رئیس قوه بود که اختیارات ویژه به استان برای پیگیری و حل مشکلات آن داده شد.

آسیابی افزود: یک هفته پس از سفر رئیس قوه به استان از محل پتروشیمی بازدید و مشکلات و روند ساخت را از نزدیک پیگیری کردیم  و با پیگیری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی و مذاکره تلفنی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران قرار شد یک گروه کارشناسی از وزارت نفت و شرکت پتروشیمی ایران در سفر به استان برای راه اندازی پتروشیمی گلستان چاره جویی کنند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: این هیئت از محل پتروشیمی بازدید و در جلسه ای با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان مسائل حقوقی، مالی و کارشناسی این پروژه را، بررسی می کنند.

آسیابی از شروع ساخت و ساز طرح موج های آبی گنبد هم خبر داد و گفت: این پرونده هم دومین پرونده کثیرالشاکی بررسی شده در سفر رئیس قوه به استان بود که در نشست ۶ ساعته با شاکیان و متهم پرونده ، قرار شد کار تکمیل این پروژه به مجری فعلی آن سپرده شود.

آسیابی گفت: قرار شده با اخذ وثیقه های متناسب با مطالبات شاکیان ، متهم از زندان آزاد و ساخت و ساز در پروژه آغاز شود و پروژه الحمدلله مجددا از سر گرفته شده است .

رئیس کل دادگستری گفت: محل اجرای طرح در توقیف دادگستری است و تا زمان تکمیل ، مجری طرح حق فروش آن را ندارد .

وی  افزود: رئیس دادگستری و دادستان گنبد هم بر متهم و هم  روند ساخت و ساز نظارت می کنند و خود  من هم هر سه ماه یکبار از محل سرکشی خواهم کرد .

آسیابی ادامه داد: اگر در مهلت تعیین شده یکساله طرح تکمیل نشود با اختیاراتی که رئیس قوه  تفویض کرده است ، دادگاه ویژه تشکیل و متهم محاکمه و طرح با سرمایه گذار دیگری تعیین تکلیف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه گفت: علاوه بر ۷۸ میلیارد تومانی که برای طرح های عمرانی دادگستری و دستگاه های تابعه به استان در سفر رئیس قوه اختصاص داده شد ، ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل دادسرای گنبدکاووس و ۱۴ میلیارد تومان هم برای حل مشکلات عمرانی و اداری حوزه قضایی گالیکش اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
پرونده ویژه