جانشین فرمانده فراجا: استان‌ مرکزی جز استان های کم جرم کشور است

|
۱۴۰۴/۱۱/۲۳
|
۱۱:۱۲:۵۸
| کد خبر: ۲۳۱۰۸۸۴
جانشین فرمانده فراجا: استان‌ مرکزی  جز استان های کم جرم کشور است
برنا ـ گروه استانها: جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: استان مرکزی که به «سرزمین آفتاب» شهرت دارد، در زمره استان‌های کم‌جرم و امن کشور قرار دارد و شاخص‌های امنیتی در این استان وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی ، سردار قاسم رضایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در حاشیه سفر به این استان، با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی، دستگاه قضایی و همکاری سایر نهادهای مسئول، گفت : امنیت پایدار امروز نتیجه هم‌افزایی دستگاه‌ها و همراهی مردم است و بدون مشارکت عمومی، دستیابی به این سطح از آرامش و ثبات امکان‌پذیر نیست.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور تأکید کرد: رویکرد پلیس در استان مرکزی، پیشگیری هوشمندانه از وقوع جرم، ارتقای رضایتمندی شهروندان و برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان است و در این مسیر از همه ظرفیت‌های اجتماعی و فناوری‌های نوین بهره گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای این وضعیت مطلوب نیازمند استمرار همکاری مردم با پلیس و توجه جدی به آموزش‌های همگانی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

عدم تناسب در جرم و مجازات بازدارندگی را به حداقل ممکن رسانده است

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه سخنان خود به عدم تناسب در جرم و جنایت در کشور اشاره کرد و گفت: تا وقتی مجازات‌ها با جرم تناسب نداشته باشد، بازدارندگی معنا ندارد و تکرار جرم ادامه خواهد یافت.

سردار رضایی تأکید کرد: امروز در کشور ما تناسبی میان جرم و مجازات وجود ندارد. از جرایم رانندگی گرفته تا جرایم خشن مانند قتل، وقتی مجازات بلافاصله و متناسب اجرا نشود، اثر بازدارندگی خود را کاملاً از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: هزینه جرم پایین آمده و تکرار جرم افزایش یافته است، اگر می‌خواهیم حقوق شهروندی به درستی رعایت شود، باید با پنج نفر مجرم حرفه‌ای قاطع برخورد کرد تا هزاران نفر عبرت بگیرند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد انقلاب با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور، به تحلیل حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت و اظهار کرد: مردم استان مرکزی همگام با سراسر کشور لبیک‌گویان پای انقلاب ایستادند و جمعیت امسال نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شد که این نشاط و حضور زن و مرد، کوچک و بزرگ، نشان داد همان روحیه سال ۵۷ همچنان زنده است و انقلاب با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

سردار رضایی با بیان اینکه پیام این حضور به همه دشمنان نظام رسید، افزود: قدرت نرم ملت ایران امروز بر همه قدرت‌های سخت پیروز شده است.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر