استاندار: استان مرکزی در جنگ رمضان ۵۸ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد

|
۱۴۰۵/۰۱/۰۲
|
۱۸:۲۸:۳۵
| کد خبر: ۲۳۲۳۳۰۵
استاندار: استان مرکزی در جنگ رمضان ۵۸ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد
برنا - گروه استانها : استاندار مرکزی از شهادت ۵۸ نفر از شهروندان استان در جنگ اخیر خبر داد و گفت: در کنار رشادت‌های رزمندگان، بمباران منازل مسکونی در هشت شهر و روستا و آسیب به بیش از ۲۰ واحد صنعتی را شاهد بودیم که روند بازسازی آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی در این خصوص گفت: در این روزها به‌طور مستمر شاهد برگزاری مراسم‌های تدفین و بزرگداشت این شهدا در شهرهای مختلف استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در میان شهدا، شهید سپهید پاکپور فرمانده کل سپاه پاسداران نیز بود و مراسم وداع و تشییع این شهید والامقام با حضور چشمگیر مردم برگزار شد و کوچک‌ترین شهید این جنگ نیز نوزاد سه روزه‌ای به نام مجتبی بود که با برگزاری مراسم ویژه به خاک سپرده شد و از سوی مردم با عنوان «پسر ایران» یاد شده است و این شهدا شامل طیفی از اقشار مختلف جامعه بوده‌اند و گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی از آنان از گروه‌های آسیب‌پذیر و غیرنظامی بوده‌اند.

استاندار مرکزی به خسارت‌های واردشده نیز اشاره کرد و گفت: در کنار رشادت‌های رزمندگان اسلام طی این روزها، شاهد بمباران منازل مسکونی مردم در هفت تا هشت شهر و روستا و آسیب به واحدهای تولیدی و صنعتی صنعتگران استان بودیم و بیش از ۲۰ واحد صنعتی استان دچار آسیب‌های کلی و جزئی شده‌اند و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی نیز خسارت دیده‌اند.

زندیه‌وکیلی با اشاره به اقدامات حمایتی انجام‌شده بیان کرد: کارگران شریف واحدهای تولیدی که مورد حمله قرار گرفته‌اند از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند تا کارگاه‌ها مجددا برپا شود و برای واحدهای صنعتی نیز مقرر شده است هیچ‌گونه اجرائیه بیمه، مالیات و آب و برق صادر نشود و به آن‌ها مهلت داده شود تا فعالیت و بازسازی خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان و بازدیدی که از واحدهای تولیدی انجام شد، برنامه منسجمی برای پیگیری وضعیت این واحدها دنبال می‌شود و مکاتبه‌ای نیز با معاون اول رئیس‌جمهور در زمینه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده تا اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: مردم این استان در کنار غمی که به خاطر از دست دادن رهبر انقلاب و عزیزان خود داشتند، یک حضور حماسی در میدان ثبت و عشق و ارادت خود را به نظام اسلامی فریاد زدند.

زندیه‌وکیلی با تأکید بر پوشش رسانه‌ای این رویداد تصریح کرد: از روز شهادت رهبر شهید انقلاب، هر شب مردم استان مرکزی به‌ویژه مردم شهر اراک حضوری بسیار پررنگ و حماسی در میادین و خیابان‌های شهرهای استان برگزار کردند که همچنان ادامه دارد.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر