مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای میناب در اهواز افتتاح شد / استاندار خوزستان: باید پرورش را مقدم بر آموزش بدانیم/ اگر ایمان نباشد بمبها را در مدرسه هدف میگذارند
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالیزاده در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای دانشآموز میناب در شهرک دو هزار واحدی نفت ناحیه(۲) اهواز که امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه انجام شد، اظهار کرد: ما در دو زمینه باید کار کنیم؛ یکی بحث سختافزاری، یعنی فضاهای فیزیکی آموزشی که نیاز داریم حتماً با جدیت بیشتر پیگیری شود و بحث دوم نرمافزاری است که جایگاه موضوع مقاومت و دفاع از مام میهن باید در سبک آموزشی ما رنگ و بوی خاصی داشته باشد.
او ضمن اشاره به تداوم فعالیتهای عمرانی در بحبوحه جنگ، گفت: مسیله اصلی جنگ است، اما در این حال ما کار را تعطیل نکردیم. پروژههای عمرانی فعال هستند. حتی از روزی که آتشبس مطرح شد، ما آمادهباش صددرصدی را در استان اعلام کردیم، چون ما اساساً به این دشمنان منحرف که از همه مرزهای انسانیت و شرف عبور کردهاند، هیچ اعتمادی نداریم؛ نه به گفتوگو، نه به توییت و نه به مصاحبه.
استاندار خوزستان ضمن تاکید بر موقعیت حساس استان افزود: خوزستان با ۶۵۰ کیلومتر مرز، در پیشانی جنگ واقع شده است؛ طبیعی است که آمادهباش در این استان باید صددرصد باشد. ما در این مدت تلاش کردیم که کارهای عمرانی متوقف نماند و افتتاحهایی برنامه ریزی شده است.
مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان با اشاره به مقاومت مردم استان بیان کرد: شرایط موجود به برکت خون شهدا و دست عنایت امام زمان(عج) این گونه شده که مردم هوشمندانه عمل میکنند و فراموش نمیکنند که یک اصل بالاتر به نام جنگ موجودیتی وجود دارد. امروز هر کسی میخواهد از ایرانی بودن خود صحبت کند، با افتخار صحبت میکند؛ ایران امروز با ایران ۷۰ روز پیش متفاوت است.

موالیزاده درباره سیاستهای راهبردی دولت وفاق ملی توضیح داد: یکی از سیاستهای راهبردی دولت که مورد تاکید رییسجمهور محترم است، نهضت عدالت در توسعه فضاهای آموزشی است. هدف گذاری ما این است که اساساً مدارس سنگی و کانکسی را در استان برچینیم و سرانه فضای آموزشی را به استاندارد لازم برسانیم. مطالعهای به ما کمک کرد که مشخص شود کجاها مدرسه ساخته شده ولی دانشآموز نداریم و کجاها نیاز حیاتی وجود دارد.
او با تاکید بر اولویت تربیت بر آموزش ادامه داد: باید پرورش را مقدم بر آموزش بدانیم. اگر ایمان نباشد، بمبها را در مدرسه هدف میگذارند. مفاهیم جهاد فیسبیلالله، کار جمعی، شخصیت ملی، ایرانیت، ولایت و ایستادگی باید وارد کتب درسی دانشآموزان شود. بچههای ما در این آموزشگاه، جنگ سوم تحمیلی را آموزش میبینند و شبها دانشگاهی از بالاترین مفاهیم در تجمع ها برپاست.
استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: به فضل خداوند، با ایستادگی عزیزان ما در میدان و مردم در خیابان، رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در این میدان شکست سنگین و جبرانناپذیری متحمل خواهند شد. قطعاً معادله های امنیتی منطقه تفاوت پیدا خواهد کرد و خون شهدای ما هدر نمیرود؛ این وعده الهی است.




انتهای پیام/