ثبت نام بیش از ۱۰ هزار دانش آموز لرستانی در طرح ‌ با انرژی

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
|
۱۴:۱۱:۱۰
| کد خبر: ۲۳۵۳۸۵۵
ثبت نام بیش از ۱۰ هزار دانش آموز لرستانی در طرح ‌ با انرژی
برنا ـ گروه استانها:مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در مدرسه همدلی تجمع شبانه مردم خرم آباد از ثبت نام بیش از ۱۰ هزار دانش آموز لرستانی در طرح «با انرژی» با هدف فرهنگ سازی در حوزه مصرف انرژی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ سید عیسی سهرابی در حاشیه برنامه فرهنگی «با انرژی‌ها» که به همت سازمان دانش آموزی استان لرستان برگزار شده بود بر ضرورت صیانت از منابع ملی و ترویج فرهنگ مصرف صحیح انرژی تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه روز مباهله در تاریخ اسلام تصریح  کرد: روز مباهله یادآور ایمان و باور عمیق پیامبر گرامی اسلام(ص) به حقانیت مسیر، اندیشه و خانواده خویش است. این مناسبت بزرگ به ما می‌آموزد که در مسیر دفاع از ارزش‌ها، حقیقت و آرمان‌های انسانی باید با اعتقاد و اطمینان گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند همبستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است، افزود: دفاع از کشور تنها در میدان‌های نظامی معنا پیدا نمی‌کند. اگرچه به تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، فراجا و مجموعه‌های امنیتی کشور افتخار می‌کنیم، اما امروز یکی از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد، مدیریت مصرف و حفاظت از سرمایه‌های ملی است.

سهرابی با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های انرژی در توسعه کشور گفت: هر قطره آب، هر شعله گاز و هر کیلووات برق، سرمایه‌ای برای آینده فرزندان این سرزمین محسوب می‌شود. آینده‌ای که آرزوی آن را داریم، از انتخاب‌های امروز ما ساخته می‌شود و مصرف مسئولانه انرژی یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌تواند آینده‌ای پایدار برای کشور رقم بزند.

وی با اشاره به استقبال گسترده دانش‌آموزان از طرح «با انرژی‌ها» اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان مشارکت نشان‌دهنده ظرفیت بالای مدارس و دانش‌آموزان استان در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با مدیریت مصرف انرژی است. وی افزود: حضور پرشور دانش‌آموزان در این طرح، نویدبخش شکل‌گیری نسلی آگاه، مسئولیت‌پذیر و متعهد نسبت به حفظ منابع ملی و سرمایه‌های کشور است.

سکان دار آموزش و پرورش لرستان در پایان از دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها خواست با مشارکت فعال در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی حوزه انرژی، نقش مؤثری در حفاظت از منابع ارزشمند کشور ایفا کنند و گفت: ساختن جامعه‌ای آگاه، مسئولیت‌پذیر و برخوردار از توسعه پایدار، از مدرسه آغاز می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند پیشگامان این حرکت فرهنگی باشند.

انتهای پیام 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر