تداوم انتقال پیام بین ایران و آمریکا

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
|
۰۲:۴۷:۱۸
| کد خبر: ۲۳۵۷۱۱۸
تداوم انتقال پیام بین ایران و آمریکا
برنا - گروه بین الملل: با وجود پایان مذاکرات چهارجانبه، تبادل پیام میان هیات مذاکره کننده ایران و آمریکا از طریق طرف‌های میانجی ادامه دارد.

به گزارش برنا، ‌مذاکرات ایران و آمریکا با حضور مقامات دو کشور قطر و پاکستان به عنوان میانجی‌گرهای این مذاکرات بعدازظهر روز یکشنبه در سوئیس برگزار شد.

این مذاکرات در هتل «بورگن‌اشتوک» در حومه رودخانه لوسرن در شهر زوریخ انجام شد.

گفتنی است با وجود پایان مذاکرات چهارجانبه که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، تبادل پیام میان ایران و آمریکا از طریق طرف‌های میانجی در رابطه با موضوعات از پیش اعلام شده ادامه دارد.

آمریکا و نمایش رسانه‌ای که به در بسته خورد

پیش از شروع این نشست که به طور چهارجانبه برگزار شد، نشست‌ها و دیدارهای دو جانبه بین هیات دیپلماتیک برگزار شد که بعضا در جهت هماهنگی و تنظیم جزییات اجرای تفاهم خاتمه جنگ بود.

در حالی که هیات ایران در مذاکرات با آمریکا اعلام کرده بود تمایلی به حضور رسانه‌ها ندارد اما هیات مذاکره کننده آمریکا تلاش کرد تا فضایی متفاوت ایجاد شود، در عین حال این فضاسازی مورد پذیرش ایران قرار نگرفت و پس از انتظاری طولانی، هیات آمریکایی بدون حضور رسانه‌ها، مذاکرات را شروع کرد.

گل‌به خودی ترامپ در میانه مذاکرات جی دی ونس

در حالی که حدود یک ساعت از شروع مذاکرات گذشته بود و معاون ترامپ پیش از شروع مذاکرات اظهاراتی رو به جلو برای رسیدن به توافق و حل مسایل با ایران را مطرح کرد، رییس جمهور آمریکا در سخنانی تند، علیه تمامیت ارضی و تیم مذاکره کننده ایران موضع گیری کرد.

اما انتشار اظهارات ترامپ به فاصله کوتاهی با واکنش رییس هیات مذاکره کننده ایران در سوییس مواجه شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران در پی لفاظی‌های تازه رئیس جمهور آمریکا علیه تیم مذاکره‌کننده ایران و تمامیت ارضی کشور،‌ در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: با خودشان فکر نمی‌کنند که اگر تهدیدهایشان نتیجه‌ای داشت، به استیصال امروز نمی‌رسیدند؟ ما تهدیدهای آمریکایی‌ها را به جایی حساب نمی‌کنیم. بهتر است مراقب اظهارنظرهای خود باشند، نیروهای مسلح ما آماده‌اند تا به نحوی دیگر پاسخشان را بدهند. هر چه حرف بزنند، این ماییم که عمل می‌کنیم.

هر چند از سوی طرف‌های مذاکره کننده و میانجیگران درباره عدم بازگشت هیات‌ها به میز مذاکرات موضع گیری انجام نشد و هیات‌ها در حالی که اعلام شده بود برای تنفس و مشورت‌های داخلی مذاکرات را ترک کردند. اما طرفین دیگر به سالن گفتگو بازنگشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر