جهش در داخلیسازی واگنهای مترو تهران
علیرضا شیخطاهری، مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران، در اظهاراتی پیرامون وضعیت ناوگان مترو، اعلام کرد: با وجود چالشهای اقتصادی و تحریمها، ۹۵ درصد از ناوگان فعلی با قابلیت خدمترسانی در حال فعالیت است. وی با اشاره به جابجایی روزانه بیش از دو میلیون مسافر در خطوط هفتگانه تهران، بر ضرورت توسعه زیرساختها و افزایش ناوگان تأکید کرد.
شیخطاهری با تبیین استراتژی جدید تأمین واگن، گفت: «در گذشته سطح داخلیسازی از ۳۰ درصد فراتر نمیرفت، اما اکنون با هدفگذاری درست، این میزان به ۵۰ درصد رسیده است. علاوه بر آن، پروژه انبوهسازی ۱۵ رام قطار با سقف داخلیسازی ۸۵ درصد نیز در دستور کار قرار دارد که نمونه اولیه آن در سال ۱۳۹۸ تولید شد.»
وی همچنین از افزایش قرارداد با شرکتهای چینی از ۶۳۰ به ۷۹۱ دستگاه واگن خبر داد و افزود: «با این اقدام، ظرف پنج سال آینده تعداد واگنها به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید. همچنین شرکتهای چینی موظف هستند در فرآیند تولید، سهم داخلیسازی را رعایت کنند تا انتقال تکنولوژی به شرکت واگنسازی تهران تسهیل شود.» وی در پایان تأکید کرد که تحریمها اگرچه سرعت اقدامات را تحت تأثیر قرار داده، اما هرگز مانع تولید و توسعه ناوگان مترو نشده است.
انتهای پیام/