زنان بیشتر قهوه بنوشند
به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، دانشمندان سوئدی با انجام تحقیقاتی دریافتند که نوشیدن قهوه به میزان حداقل یکبار در روز، 25 درصد احتمال ابتلا به سکته قلبی را در زنان کاهش میدهد.
بر اساس این گزارش، پژوهشگران همچنین دریافتند که عوارض سکته قلبی در زنانی که اصلا قهوه نمینوشند به مراتب سختتر از دیگر زنان است.
سوزان لارسن، پژوهشگر ارشد دانشکده درمان طبیعی دانشگاه استکهلم در این باره گفت: ما در تحقیق خود گروهی از زنانی را که در روز یک تا پنج فنجان قهوه مینوشند با زنانی که کمتر از یک فنجان قهوه در روز میل میکنند، مقایسه کردیم و دریافتیم که نوشیدن قهوه به میزان 25 درصد احتمال حمله قلبی را کاهش میدهد.
بنا بر این گزارش، 34 هزار و 670 زن 49 تا 83 ساله در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند.
نتایج این تحقیق نشان داد که فرضیه خواص قهوه از جمله کاهش التهاب، افزایش پایداری انسولین خون و کاهش استرس میتواند صحیح باشد؛ چراکه مصرف قهوه کاهش حملات قلبی را در پی داشت که هر سه عامل ذکر شده موجب سکته قلبی می شوند.
بر اساس گزارش شبکه رادیویی ای.بی.سی(ABC News Radio)، البته محققان عنوان میکنند که این تحقیق صرفا یک کار علمی بوده است و مردم هنوز نمیبایست با اتکا به نتایج این تحقیق عادات غذایی خود را تغییر دهند.