احتمال وزش باد شدید در استان تهران/ تهران دمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کند

|
۱۴۰۲/۰۴/۲۹
|
۱۳:۵۲:۳۸
| کد خبر: ۱۵۰۱۱۷۳
احتمال وزش باد شدید در استان تهران/ تهران دمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تجربه می کند
بر اساس نقشه‌ها و تحلیل برونداد الگوهای پیش‌بینی عددی در بیشتر نواحی استان تهران وزش باد نسبتا شدید، در ارتفاعات و نواحی جنوبی و غربی در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد خیزش موقت گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس نقشه‌ها و تحلیل برونداد الگوهای پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از فردا تا روز یکشنبه (۳۰ تیر تا ۱ مرداد) در بیشتر نواحی استان وزش باد نسبتا شدید، در ارتفاعات و نواحی جنوبی و غربی در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد خیزش موقت گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید مورد انتظار است.

همچنین در ساعت‌های بعد ازظهر امروز تا روز شنبه به‌ویژه در مناطق شمالی استان، افزایش ابر و رخداد بارش پراکنده و در ارتفاعات با احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

برای امروز تا روز شنبه روند افزایش تدریجی دما و از روز یکشنبه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۳۰ تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز شنبه (۳۱ تیر) صاف گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه