از بین رفتن ناگهانی باتری ماشین

|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸
|
۱۳:۵۴:۴۷
| کد خبر: ۱۵۰۰۸۵۸
از بین رفتن ناگهانی باتری ماشین
باتری متوسط ​​خودرو می تواند سه تا پنج سال یا تا ده سال عمر کند. چیزهای زیادی می تواند عمر باتری را تعیین کند، و یکی از آنها نحوه رانندگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ تصور کنید ، برای رفتن به سر کار دیر کرده اید، سوار ماشین خود می شوید، کلید را می چرخانید و ... هیچ چیز. باتری شما تمام شده است! شما همین چند وقت پیش آن را تعویض کردید، چطور ممکن است دوباره مرده باشد؟

خوب، چیزهای زیادی وجود دارد که بر عمر باتری ماشین شما تأثیر می گذارد، اما یک چیزی که می توانید کنترل کنید نحوه رانندگی است. بله، درست است! عادات رانندگی شما می تواند بر مدت زمان ماندگاری باتری ماشین شما تأثیر بگذارد.

در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید، و چند نکته برای افزایش عمر باتری آورده شده است.

چگونه رانندگی شما بر عمر باتری تأثیر می گذارد؟

باتری متوسط ​​خودرو می تواند سه تا پنج سال یا تا ده سال عمر کند. چیزهای زیادی می تواند عمر باتری را تعیین کند، و یکی از آنها نحوه رانندگی است. در اینجا چند عادت وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

1. رانندگی در مسافت های کوتاه

برای درک اینکه چگونه و چرا رانندگی شما می تواند عمر باتری اوربیتال شما را تحت تاثیر قرار دهد، مهم است که بدانید آنها چگونه کار می کنند. باطری ماشین انرژی کوتاهی را که ماشین شما برای روشن کردن موتور، روشن کردن چراغ ها و سایر لوازم جانبی به آن نیاز دارد، تامین می کند. پس از این ، دینام خودرو قدرت را به دست می گیرد و برق را برای راه اندازی خودرو تامین می کند. دینام همچنین انرژی لازم برای شارژ مجدد باتری را فراهم می کند.

به طور کلی، شما باید حدود 20 تا 30 دقیقه با RPM بالاتر (مثلاً رانندگی در بزرگراه) رانندگی کنید تا باتری به شارژ کامل خود برگردد. هیچ ایرادی ندارد که هر چند وقت یکبار یک سفر کوتاه داشته باشید، اما اگر فقط مسافت های کوتاه را رانندگی کنید، باتری شما فرصتی برای شارژ کامل بین سفرها نخواهد داشت.

در صورت امکان، سعی کنید مطمئن شوید که بیشتر سفرهای شما حداقل 5 یا 10 دقیقه طول می کشد. این به سالم ماندن باتری شما کمک می کند. اگر فقط باید مسافت بسیار کوتاهی را طی کنید، به جای آن پیاده روی را در نظر بگیرید. این به حفظ  سلامتی شما  نیز کمک می کند!

2. اتصال به برق هنگام بیکاری

باتری 50 آمپر اوربیتال شما فقط در حین رانندگی مجددا شارژ می شود، بنابراین اگر در حالت بیکار یا خاموش بودن موتور از یک سری وسایل الکترونیکی استفاده می کنید، می توانید ناخواسته شارژ باتری خود را تخلیه کنید.

در مورد آن فکر کنید، باتری برای سیستم صوتی، چراغ‌های جلو، چراغ‌های گنبدی و هر وسیله‌ای که به آداپتورهای USB وصل می‌کنید (تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و غیره) انرژی می‌دهد. اگر شارژ باتری ماشینتان خیلی خالی می شود، به خصوص اگر کارهایی مانند گوش دادن به رادیو یا شارژ کردن وسایل الکترونیکی در حالی که ماشین روشن نیست انجام می دهید، ممکن است دفعه بعد که می خواهید راه اندازی کنید، با یک سورپرایز ناخوشایند مواجه شوید.

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که همیشه هنگام خاموش کردن ماشین خود، دستگاه های الکترونیکی را از برق بکشید. این شامل تلفن های همراه، سیستم های GPS و هر وسیله الکترونیکی دیگری می شود.

3. روشن گذاشتن چراغ ها

در همین راستا، روشن ماندن چراغ‌ها در زمانی که از ماشین استفاده نمی‌کنید نیز می‌تواند باعث سرگردانی شما شود. قبل از اینکه پیاده شوید و دور شوید، مطمئن شوید که چراغ‌های گنبد و چراغ‌های جلو خاموش هستند و همه درها و صندوق عقب بسته هستند.

اگر این اتفاق بیفتد، معمولاً یک باتری به باتری کردن برای شارژ مجدد باتری 60 آمپر اوربیتال شما کافی است و پس از آن باید به طور عادی کار کند. با این حال، اگر چندین بار این اتفاق بیفتد، می توانید عمر باتری خود را به طور جدی کوتاه کنید یا باعث از کار افتادن آن شوید.

در حالی که نمی توان از همه این رفتارها اجتناب کرد، آگاهی از آنها به شما کمک می کند تا جایی که می توانید تغییراتی ایجاد کنید. تغییر عادات رانندگی تنها عمر باتری شما را افزایش نمی دهد. همچنین می تواند  ماشین شما را طولانی تر کند !

علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید!

وقتی عمر باتری 74 آمپر اوربیتال شما به خطر بیفتد خودرو، به شما اطلاع می دهد، فقط باید توجه کنید! اگر صبح هنگام استارت زدن خودروی شما به آب اضافی نیاز دارد، این نشانه فرسودگی باتری شماست. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که دماهای پایین باشد.

اگر متوجه روشن و خاموش شدن چراغ های داشبورد خود شدید، این علامت هشدار دیگری است که نباید نادیده بگیرید. بیشتر خودروها دارای چراغ هشدار کم باتری روی داشبورد هستند. اگر روشن شود، نشانه واضحی است که مشکل باتری دارید.

اگر وسایل الکترونیکی خودرو، مانند چراغ‌های داخلی یا قفل‌های از راه دور، به‌طور تصادفی شروع به ایجاد مشکل می‌کنند، این نشانه دیگری است که نشان می‌دهد باتری خودروی شما ممکن است به پایان عمر خود نزدیک شود.

با استفاده از یک ولت متر می توانید به راحتی عمر باتری 70 آمپر اوربیتال خود را بررسی کنید. در حالی که جرقه خودرو خاموش است، سیم های مثبت و منفی را به باتری خود وصل کرده و میزان بازخوانی را بررسی کنید.

شما می خواهید ولتاژ 12.4 و 12.7 ولت را مشاهده کنید. اگر میزان خواندن شما زیر 12.4 است، زمان آن رسیده است که باتری خود را دوباره شارژ کنید و نشانه خوبی است که به زودی به یک باتری جدید نیاز خواهید داشت.

با بالا رفتن سن باتری خودرو، به طور طبیعی مقداری از قدرت خود را از دست خواهد داد. اگر هر یک از علائم هشداردهنده ذکر شده در بالا را تجربه می کنید و بیش از سه سال از تعویض باتری خود می گذرد، ممکن است بخواهید این کار را به طور پیشگیرانه انجام دهید تا در جایی گیر ندهید.

داشتن باتری ماشین دارای نکات مثبت و منفی است. در حالی که آنها ماشین شما را تغذیه می کنند و به شما امکان می دهند از A به B برسید، باتری ها همچنین می توانند هنگام شروع به کار کردن کمی دردسر ایجاد کنند. اما اگر برای مراقبت از باتری 66 آمپر اوربیتال خود تلاش کنید، این لطف را برمی‌گرداند و تا زمانی که می‌توانید ادامه دهید.

باتری‌های خودرو به‌ویژه در هوای سرد و زمانی که برای مدت طولانی استفاده نمی‌شوند ( مثلاً در زمان قرنطینه ) در معرض خطر خالی شدن هستند.

باتری سالم همانطور که باید از ذهن شما دور می ماند، اما باتری ناسالم می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند. صرف کمی تلاش در حال حاضر می تواند در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه