لزوم پیوست روانشناختی در تصمیمگیریهای مدیریتی/ تأکید بر تقویت مشاوره در آموزش و پرورش در جهرم
به گزارش خبرگزاری برنا، به مناسبت روز روانشناس و مشاور، نشست هماندیشی جمعی از اساتید، روانشناسان و مشاوران شهرستان جهرم به همت خانه مهر جوان گهرم، شبکه ایرانیاران جوان و فرمانداری ویژه جهرم برگزار شد.
در ابتدای این نشست، اساتید روانشناسی به بیان دیدگاهها و نقطهنظرات خود در خصوص آسیبهای اجتماعی و چالشهای حوزه سلامت روان پرداختند.
در ادامه، سجاد مطهرنیا فرماندار ویژه جهرم با تبریک این روز، روانشناسان را از ارکان مهم پایداری نهاد خانواده و جامعه دانست و اظهار کرد: سلامت روان در مدیریت شهرستان از اولویتهای اصلی است و در برنامهریزیهای مدیریتی به زیرساختهای روانی و اجتماعی توجه ویژه خواهد شد.
وی با تأکید بر نقش روانشناسان در کاهش آسیبهای اجتماعی افزود: بخشی از چالشهای روانی جامعه ناشی از تصمیمات مدیریتی است و لازم است در فرآیند تصمیمگیریها، پیوست روانشناختی و آثار آن بر روان جمعی مردم مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار ویژه جهرم همچنین با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: مدرسه خط مقدم سلامت روان است و موضوع مشاوره باید از حالت سنتی خارج و تقویت شود. وی بر ضرورت تشکیل کارگروههای تخصصی برای بهروزرسانی دانش مشاوران مدارس متناسب با نیازهای نسل نوجوان و جوان تأکید کرد.
در پایان این مراسم، از تلاشها و خدمات علمی روانشناسان و مشاوران حاضر با اهدای لوح سپاس و برگزاری ضیافت شام تقدیر شد.
انتهای پیام/