جدال ۵۶ تیم برای ۶ سهمیه جهانی ربوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی؛ تلاش برای حضور ایران باوجود ملاحظات منطقهای
مرتضی موسیخانی، رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در گفتوگو با خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا از اختصاص ۶ سهمیه به تیمهای ایرانی برای حضور در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی خبر داد و گفت: تیمهای برتر حاضر در رقابتهای انتخابی تهران، نمایندگان ایران در این رویداد جهانی خواهند بود.
موسیخانی درباره نحوه تعیین سهمیه تیمهای اعزامی ایران به مسابقات جهانی ربوکاپ اظهار کرد: تعداد سهمیههای هر کشور هر سال متغیر است و به تصمیم داوران و کمیته برگزارکننده جهانی بستگی دارد.
به گفته وی تعداد تیمهای شرکتکننده در هر لیگ و همچنین استفاده یا عدم استفاده سایر کشورها از سهمیههای خود در تعیین سهمیه نهایی کشورها تأثیرگذار است.
وی افزود: ممکن است در برخی رشتهها سهمیه ایران یک یا دو تیم باشد. سال ۲۰۲۵ ایران در ۶ رشته، ۶ سهمیه جهانی داشت و امسال نیز در ۶ رشته سهمیه حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۶ کره جنوبی را خواهد داشت.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اشاره به برگزاری رقابتهای انتخابی در تهران گفت: در حال حاضر ۵۶ تیم در رده سنی ۱۴ تا ۱۹ سال در این مسابقات حضور دارند و برای کسب سهمیه جهانی با یکدیگر رقابت میکنند.

به گزارش برنا، موسیخانی درباره رشتههای دارای سهمیه جهانی نیز توضیح داد: لیگ فوتبالیستها در دو بخش وزن آزاد و سبکوزن، رباتهای امدادگر لاین و میز، شبیهسازی امداد و لیگ آناستیج، رشتههایی هستند که تیمهای منتخب آنها به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره شرایط اعزام تیمهای ایرانی با توجه به شرایط منطقه و وضعیت جنگی اخیر گفت: مسابقات در سطح جهانی برگزار میشود و تیمهای ایرانی با تمام توان تلاش میکنند نتایج خوبی کسب کرده و بدرخشند.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران ادامه داد: در حال حاضر مرزها بسته نیست و امکان اعزام وجود دارد اما ممکن است با توجه به شرایط موجود ملاحظاتی ایجاد شود. با این حال تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا تیمهای اعزامی ایران در مسابقات جهانی حضور داشته باشند.
گفتوگو از: زهرا وجدانی
انتهای پیام/