آغاز طرح ملی سواد حرکتی در مدارس اردبیل

|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱
|
۱۰:۵۸:۳۴
| کد خبر: ۱۲۵۵۳۲۶
آغاز طرح ملی سواد حرکتی در مدارس اردبیل
طرح ملی سواد حرکتی با هدف اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان و پرورش نسلی بانشاط و فعال در مدارس ناحیه ۲ اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در این آئین با تاکید بر اینکه آموختن سواد حرکتی مانند یادگیری الفبا ضروری است، گفت: باید حرکات بنیادین مانند دویدن، پریدن، جهیدن، چرخیدن، تعادل، توازن، آگاهی فضا، آگاهی بدن و... را به دانش‌آموزان آموزش داد.

صاحب با بیان اینکه آموزش و پرورش جهت ترویج زندگی سالم و فعال برنامه‌های گوناگون و متنوعی را دارد، افزود: اگر می‌خواهیم در ورزش همگانی و قهرمانی موفق ظاهر شویم، محل برنامه ریزی و اجرای آن آموزش و پرورش و به خصوص مدارس ابتدایی هستند.

وی با اشاره به برگزاری موفق طرح کوچ در سال تحصیلی گذشته که استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بود، گفت: بسته سواد حرکتی دانش آموزان در راستای طرح کوچ با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادی و سبک زندگی سالم و فعال طراحی و در ۸ فعالیت انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: از لحاظ واکسیناسیون دانش آموزان استان اردبیل در رتبه دوم کشور قرار دارد که امید است با همکاری اولیا و دانش آموزان تا آذر ماه درصد واکسیناسیون به ۸۰ درصد برسد تا شاهد بازگشایی تمامی مدارس باشیم.

اطمینان مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اردبیل هم سواد حرکتی را ترکیبی از تسلط بر مهارت‌های بنیادین حرکتی دانست که کودک را قادر می‌سازد به صورت مداوم محیط پیرامونش را شناسایی و براساس درکش از محیط تصمیم دقیق بگیرد.

وی با بیان اینکه این طرح از جمله طرح‌های ینیادین و بسیار علمی آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین به شمار می‌رود، اظهار داشت: براساس ابلاغ ۳۰ درصد دانش آموزان ابتدایی ناحیه تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۸۴۲۰ دانش آموز در ۲۶ مدرسه ابتدایی در این طرح شرکت خواهند کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه