مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان:

گندزدایی مکانیزه میدان میوه و تره بار در شرایط قرمز اصفهان

|
۱۳۹۹/۰۷/۱۶
|
۲۱:۵۲:۵۰
| کد خبر: ۱۰۷۰۲۸۴
گندزدایی مکانیزه میدان میوه و تره بار در شرایط قرمز اصفهان
مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان گفت: گند زدایی و ضد عفونی محوطه بیرونی میدان میوه و تره بار اصفهان در شرایط قرمز کرونایی هفتگی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ احمد یزدانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا مسائل بهداشتی در میدان میوه و تره بار جدی گرفته شد، اظهار داشت: در سه ماه اول انتشار ویروس کرونا و دوران قرنطینه کلیه مسائل بهداشتی بسیار رعایت می شد تا اینکه اعلام شد وضعیت اصفهان از حالت قرمز عبور کرده و به وضعیت زرد رسیده است.

وی با بیان اینکه میدان میوه وتره بار یک مرکز رفت و آمد  زیاد با روزانه به طور متوسط 14 تا 15 هزار نفر است ،افزود: روزانه  7 هزار و 500 وسیله نقلیه شامل انواع خودروهای باربری سبک و سنگین، وانت، سواری و موتورسیکلت وارد میدان میوه و تره بار شده که قطعا کنترل تک به تک افراد مقدور نیست و برعهده میدان هم نمی باشد.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: این مجموعه یک محیط رو باز است و هیچ محیط بسته خطرناکی ندارد اما این مجموعه  فعالیت جدی خود را جهت پیشگیری از ویروس کرونا اعم از نصب بروشورهای نحوه رعایت و دستورالعمل پروتکل ستاد پیشگیری از کرونا در  محل ورودی و داخل میدان مرکزی میوه و تره بار نصب کرده است و هفته ای دوبار هم کل مجموعه میدان میوه و تره بار شستشوی مکانیزه می شود.

وی با اشاره به اینکه ضد عفونی غرفه ها بر عهده خود غرفه داران است، ادامه داد: از هفته گذشته پس از اعلام وضعیت قرمز ما شروع به ضد عفونی مجدد کرده ایم و از بعد از ظهر جمعه به دلیل تعطیلی میدان ضد عفونی آغاز و هر خودرویی از ساعت 10 شب جمعه به بعد  بارهای بیرون شهر داشته است  در ورودی میدان ضد عفونی شده است.

یزدانی ادامه داد:میدان دارای بخش های مختلف و واحدهای خدماتی نظیر بانک، رستوران، چایخانه، نانوایی، مسجد، حمام، سوپر موادغذایی است که هشدارهای لازم به همه آنها داده شده  است ولی تعطیلی برخی اماکن( به دلیل ورود رانندگان غیر اصفهانی) مثل رستوران،چایخانه،حمام  مقدور نیست و رستوران به صورت بیرون بر،بانک با الزام استفاده از ماسک، چایخانه با رعایت فاصله اجتماعی و ضوابط بهداشتی فعالیت می کنند و فقط مسجد تعطیل و استفاده از حمام در حداقل است.

وی همچنین اضافه کرد: در ورودی درب میدان انتظامات تذکرات لازم را می دهند و همچنین از فروشندگان میدان خواسته شده به افراد بدون ماسک بار تحویل ندهند.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان تاکید کرد: هیچ گونه شستشوی میوه و تره بار در میدان انجام نمی شود و به محض ورود نمونه محصول در چندین سبد باز، تست و سپس بار خالی، توزیع و خرید و فروش می شود.

وی در پایان گفت: تذکرات لازم در میدان جهت رعایت مسائل بهداشتی داده می شود اما مردم انتظار دارند به دلیل بالا بودن هزینه ها حداقل توزیع ماسک رایگان دولتی انجام بشود تا بتوانند بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

گفتنی است؛میدان میوه و تره بار اصفهان 220 غرفه میوه و 130 غرفه سبزی و سیفی جات داخل میدان دارد که روزانه به طور متوسط هر شب بین 2 هزار  تا 2 هزار و 500 نفر شامل شاگرد، غرفه‌دار و رانندگان در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار مشغول فعالیت هستند.

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز