دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی مطرح کرد:

پرهیز از مدیران وارداتی در شهرداری/ با عینک سیاسی به شهر نگاه نکنیم/ هیچ تعارضی با تشکیلات دیگر انقلاب اسلامی نداریم/ سهم احزاب و جریانات سیاسی و صاحبان سرمایه بالای ۷۰ درصد در سبد مدیریت شهری است/ باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند

|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
|
۱۰:۲۰:۰۴
| کد خبر: ۱۱۱۸۷۹۱
پرهیز از مدیران وارداتی در شهرداری/ با عینک سیاسی به شهر نگاه نکنیم/ هیچ تعارضی با تشکیلات دیگر انقلاب اسلامی نداریم/ سهم احزاب و جریانات سیاسی و صاحبان سرمایه بالای ۷۰ درصد در سبد مدیریت شهری است/ باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند
تشکیلات جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی با رویکرد سیاسی و اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش برنا؛ سردار مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران در جریان نشست خبری جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این نشست خبری اعلام رسمی تشکیلاتی است که مقداری با سایر احزاب متفاوت است.

او افزود:  کشور ما و جامعه ما به هم پیوسته است و نمی توان از هویت ملی مان عبور کنیم و این همبستگی اصلی ترین سرمایه کشور است.

دبیر کل جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: عملا تشکیلاتی در حوزه کادر سازی کمتر سراغ داریم و تربیت نیرو یکی از مهم ترین اهداف ما است.

سردار طلایی با بیان اینکه تلاش برای جلب اعتماد و مشارکت مردم داریم، گفت: مدیریت شهری یکی از اهداف کوتاه مدت ما است و تلاش می کنیم شورای کار و خدمت داشته باشیم. شورای شهر باید غیر سیاسی باشد و به هر میزانی که به امر سیاسی بپردازد از خدمت دور می شود.

او تاکید کرد: توجه ما به لایه های پایین باید باشد و باید اقشار ضعیف در اولویت باشند.

سردار طلایی با اشاره به گفتمان همنا گفت: به دنبال تشکیلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم. اگر کار تشکیلاتی در حوزه فرهنگی کردیم آورده اش سیاسی خواهد بود.

دبیر کل همنا افزود: در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم که ولایت مداری، اخلاق مداری اهمیت دارد.

او ادامه داد: باید تصمیمات علمی و برنامه محور باشد. پاسخگو بودن اهمیت دارد.مردم حق سوال دارند و مسئولین هم باید برای همیشه پاسخگو فعالیتی باشد که در دوره اش بوده است.

سردار طلایی با اشاره به اینکه باید با رانت مقابله کرد، گفت: تا زمانی که مجاری فساد وجود دارد این امر خواهد بود. در حوزه مدیریت باید این مجاری مسدود شود.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: نگاه ما به همه موضوعات ملی است و بسته اقدام برای مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

سردار طلایی گفت: هیچ تعارضی با تشکیلات دیگر انقلاب اسلامی نداریم. با رویه ها اختلاف سلیقه داریم و منتقد رفتارها و سازوکارها هستیم.

دبیر کل همنا افزود: شوراها جنس اجتماعی است و مکانیزم سیاسی نباید از آن داشت و مدیریت شهری بستر زندگی اجتماعی مردم است و نباید قربانی مسائل سیاسی شود و نمی خواهیم با عینک سیاسی به مسائل نگاه کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه باید حرف تخصصی و فنی برای ورود به انتخابات داشت بیان کرد؛ بیشترین سرمایه ها در داخل مدیریت شهری و خانواده بزرگ آن در سطح کشود است. نقش کارمندان و مدیران غفلت شده است. اگر قرار است تشکیلاتی پا به انتخابات رگذارد باید لیستی از شهردار منتخب، مدیران و معاونین را معرفی کند.

سردار طلایی تاکید کرد: پس لرزه های ناشی از انتخابات در مدیریت شهری نداشته باشیم و باید برنامه ها برای مشکلات شهر داشته باشیم و باید از ظرفیت داخلی استفاده کرد و از مدیران وارداتی به شهرداری پرهیز شود.

دبیر کل همنا با اشاره به اینکه مدیریت شهری بابد به نهاد اجتماعی تغییر رویه داده شود گفت: در مقابله با رانت خواری ورود پیدا می کنیم. تا زمانی که با توصیه تراکم فروخته شود رانت بزرگ در مجموعه است.

او افزود: به دنبال افرادی نیستیم که به دنبال جایگاه دیگری باشند. سهم احزاب و جریانات سیاسی، صاحبان سرمایه بالای ۷۰ درصد سبد مدیریت شهری است و کمتر از ده درصد رزومه نقش ایفا می کند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید استعدادها کشف شود گفت: انتصابات باید افقی و عمودی باشد و تصمیم سازان سهمی ندارند.باید انتصابات و حقوق مزایا به روز رسانی شود.

سردار طلایی تاکید کرد: باید برای رسیدن به شهر شاد تلاش کرد. سیما و منظر شهری و خط آسمان اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: کنشگران محلی مانند سمن ها و شورایاری ها زبان مردم هستند. باید ۱۲۰ شهردار ناحیه را مردم انتخاب کنند. همه فعالیت های محلی را باید انجام داد و حدود ۳۰ درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

سردار طلایی تاکید کرد: پیش بینی می شود ۵ میلیون از مشاغل در پساکرونا از دور خارج شوند.

او در خصوص بافت فرسوده گفت: ۴۱ درصد ساکنین شهر تهران در بافت بحران زا، ۱۵ درصد در ساختمان های فرسوده،  ۲ درصد پهنه گسلی، ۲ درصد در حریم رودخانه و ۱۶ درصد در بافت ریز دانه زندگی می کنند.

سردار طلایی گفت: در شهرک های تهران مشکل سندی دارند و تعاونی ها دردسرساز شده اند و مدیریت شهری می تواند با همکاری دستگاه ها فعالیت کند.

دبیر کل جبهه همنا اضافه کرد: تهران دیگر به بزرگراه ندارد و محلات تهران باید توسعه پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد لیست جداگانه ای از مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران ارائه کند، گفت: ممکن است من در لیست آینده نباشم و هنوز لیستی ارائه نداده ایم. آقای چمران هم قرار نیست لیست دیگری بدهند و در شورای ائتلاف بعدی تصمیم گیری می کنیم.

//انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز