رئیس بانک مرکزی خبر داد

توزیع دینار از فردا در برخی از شعب مشخص بانک‌ها/ برای دریافت ارز اربعین مراجعه سرپرست خانوار کفایت می‌کند

|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶
|
۱۰:۴۲:۲۵
| کد خبر: ۱۳۷۴۱۳۶
توزیع دینار از فردا در برخی از شعب مشخص بانک‌ها/ برای دریافت ارز اربعین مراجعه سرپرست خانوار کفایت می‌کند
صالح‌ابادی درباره نحوه دریافت ارز اربعین اظهار داشت: اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوار ارز اربعین را دریافت کند مراجعه یک نفر کفایت می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در حاشیه هیات دولت درباره نحوه دریافت ارز اربعین اظهار داشت: انتظار بر این است که مردم فقط به صرافی‌ها مراجعه نکنند. ما الان بانک‌ها را هم مشخص کردیم. قبلاً پنج بانک بود، الان ۲۱ بانک شده است که اسامی آن‌ها هم اعلام شده، بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند، نه به صرافی‌ها چون باعث ازدحام می‌شود.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوار ارز اربعین را دریافت کند مراجعه یک نفر کفایت می کند همچنین این امکان برای افراد 5تا 18 سال  فراهم شده است، علاوه بر این روز گذشته مقداری دینار از کشور عراق وارد شد که توزیع آن از فردا آغاز می شود و مشخص می کنیم که کدام شعب از بانک ها دینار را ارائه می دهند. اگر افراد ارز هم نداشته باشند قابلیت استفاده از ریال نیز در عراق وجود خواهد داشت.

وی افزود: دستگاه های خود پرداز در استان های ایلام، کرمانشاه و خوزستان آماده هستند و مبالغ آن را از 200 هزارتومان به 500 هزارتومان افزایش داده‌ایم اگر ریال هم دریافت کنند قابلیت استفاده در عراق را خواهد داشت.

صالح آبادی از تکمیل اتصال بانک مرکزی به پنجره ملی خدمات تا پایان شهریور ماه خبر داد.

ادامه دارد ... 

نظر شما
پرونده ویژه