توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه صورت گرفت؛

تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط سپاه

|
۱۳۹۹/۰۲/۰۳
|
۱۵:۵۰:۳۷
| کد خبر: ۹۹۲۰۹۱
تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز دست یابی و استفاده از فضا انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ما نیز باید جایگاه مان را در فضا پیدا کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد، با بیان اینکه  به فضل الهی امروز ماهواره چند منظوره نور پرتاب و در در مدار قرار گرفت، اظهار کرد: ماهواره بر قاصد تفاوتی با کارهای گذشته دارد و آن هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد و سه مرحله‌ای است.  پیشران این ماهواره بر همان پیشران با بدنه غیرفلزی و کامپوزیتی است که چندی قبل با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ماهواره برهای با سوخت جامد در زمره فناوری های روز دنیا محسوب می شود، گفت: این قابلیت ها وجوه برتری  است که جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر بدست آورده و به یاری خداوند متعال گام های بعدی را به سرعت برمی داریم .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تصریح کرد: هم ماهواره و هم ماهواره بر بومی کاملاً ایرانی هستند.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه امروز دست یابی و استفاده از فضا انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ما نیز باید جایگاه مان را در فضا پیدا کنیم، گفت: طبیعتا تنها ابرقدرت ها این قابلیت را دارند و سایرین تنها مصرف کننده این فناوری هستند.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
پرونده ویژه
المپیک و پارالمپیک