تحول در امنیت و هوشمندسازی زیرساخت استانداری قزوین با مصوبات نخستین جلسه کمیته فناوری اطلاعات
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدمیرزایی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در نخستین جلسه کمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساختهای هوشمند و ارتقای امنیت در مجموعه استانداری، گفت: این جلسه با هدف اتخاذ تصمیمات راهبردی برای آینده دیجیتال استانداری و با حضور مدیران ستادی برگزار شد و مصوبات آن میتواند زمینهساز تحولی جدی در کیفیت خدمات، چابکی اداری و توسعه دولت الکترونیک باشد.
وی افزود: حرکت به سمت مدیریت هوشمند منابع و ارتقای زیرساختهای فناوری، از اولویتهای اصلی مجموعه مدیریتی استانداری است.
میرزایی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد دفتر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت در دو مقطع حساس اغتشاشات دیماه ۱۴۰۴ و جنگ رمضان، تصریح کرد: در این گزارش، حجم بالای تهدیدات سایبری و حملات شبکه تشریح شد و در عین حال تابآوری مناسب شبکه و آمادگی قابل قبول تیم فناوری اطلاعات در حفظ ارتباطات و صیانت از دادهها مورد تأکید قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار همچنین از تلاشهای شبانهروزی و مسئولانه مجموعه فناوری اطلاعات در عبور موفق از این شرایط ویژه قدردانی کرد.

در ادامه، مهرداد کشاورز رضایی مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت با اشاره به مصوبات این نشست اظهار داشت: برنامه عملیاتی صرفهجویی هوشمندانه در مصارف حوزه فناوری اطلاعات به تصویب رسید تا ضمن حفظ کیفیت خدمات، هزینهها نیز به شکل هدفمند مدیریت شود.
مهرداد کشاورز رضایی افزود: همچنین با توجه به نیاز روزافزون همکاران به تجهیزات بهروز، خرید سختافزارهای نوین شبکه و رایانهای در دستور کار قرار گرفت که اجرای آن، نقش مهمی در افزایش سرعت دسترسی به سامانهها و بهبود کیفیت خدمات خواهد داشت.
کشاورز رضایی با بیان اینکه امنیت، اولویت اصلی این جلسه بود، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تقویت چندلایه امنیت زیرساخت شبکه داخلی استانداری، اعمال کنترلهای سختگیرانه و مستمر بر تجهیزات، و تدوین پروتکلهای جدید برای مجوزدهی و نظارت بر ورود و خروج دادهها در دستور کار قرار گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق و مستمر این مصوبات، ظرف سه ماه آینده شاهد تحول محسوس در زیرساختهای فناوری اطلاعات ستاد، ارتقای امنیت پایدار و افزایش رضایت شغلی همکاران باشیم.
انتهای پیام