گفتوگوی ویژه
وزنهبرداری 15 سال عقبگرد داشته است
رضازاده با لابی غیر ورزشی رئیس شد
علی مرادی دبیر کل وزنه برداری آسیا درباره انتخابات پیش روی فدراسیون وزنه برداری و اینکه حسین رضازاده می تواند با وجود دو شغله بودن در آن شرکت کند یا خیر صحبت کرد. وی همچنین اوضاع وزنه برداری در زمان حسین رضازاده را مورد بررسی قرار داد.
علی مرادی درباره دو شغله بودن رضازاده و اینکه وزارت ورزش و سازمان بازرسی اجازه ثبت نام را به او نداده اند به خبرنگار برنا گفت: من فکر می کنم رعایت قوانین و مقررات برای هر کسی می تواند بسیار مناسب باشد. این مساله ای است که مربوط به همه است و برای خود این افراد هم می تواند مفید باشد.
پیش از آقای رضازاده، آقایان ساعی و دنیامالی هم این مشکل را داشتند و دیدید هادی ساعی که خود بارها و بارها در میادین مختلف از جمله المپیک برای ایران مدال آوری کرده است با قانون کنار آمد و خودش بدون اینکه کسی تذکر بدهد اعلام کرد در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت نمی کند. سازمان بازرسی کشور هم از سال قبل این قوانین را خاطرنشان کرده بود.
دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا درباره عملکرد وزنه برداری در زمان رضازاده گفت: حدود 8 سال است که حسین رضازاده در بدنه اصلی فدراسیون وزنه برداری حضور دارد. ایشان دو سال در زمان آقای افشارزاده مدیر تیم های ملی بودند که به خاطر مشکلی که برای سید علی حسینی پیش آمد، ایشان و چند تن از مربیانی که هم اکنون هم در تیم ملی هستند، محروم شدند اما به دلیل لابی های سیاسی که به انجام رسید به عنوان سرپرست روی کار آمد و 2 سال هم به عنوان سرپرست، در وزنه برداری حضور داشت.
وی افزود: در زمان انتخابات هم آقای سعیدلو معاون رئیس جمهور در مجمع حضور پیدا کردند. اتفاقی که فقط در مجمع انتخاباتی فوتبال حادث شد. بعد از آن هم که رضازاده رئیس فدراسیون شد.
مرادی خاطرنشان کرد: یکی دو سال اول به دلیل اینکه رضازاده تمرکز بیشتری روی وزنه برداری داشت نتایج قابل قبولی در المپیک لندن حاصل شد ولی بعد از آن نتایج، هم از لحاظ کمی و هم کیفی سقوط محسوسی داشت و همچنین توجه به پیشکسوتان وزنه برداری و تیم های پایه هم بسیار کاهش یافت.
مرادی افزود: وزنه برداری در حال حاضر 15 سال عقبگرد داشته است. ما نوجوانان و جوانان با استعدادی داریم که به دلیل بی برنامه بودن فدراسیون و آوردن بهانه هایی مانند کمبود بودجه و منابع مالی آنها را نابود می کنیم. اتفاقا وزنه برداری به دلیل پر مدال بودنش در بازیهای آسیایی و المپیک بیشتر مورد توجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است.
مرادی درباره احتمال کاندید شدنش برای ریاست فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: باید وضعیت را بیشتر تحلیل کنم و با پیشکسوتان وزنه برداری مشورت کنم. من همیشه به عنوان خادم در خدمت وزنه برداری هستم و به آن عشق می ورزم.
او این گونه حرف هایش را ادامه داد: در این 8 سال گذشته از مجموعه رسمی وزنه برداری دور بودم ولی کمک های خودم را به وزنه برداری رسانده ام. بازهم می گویم چه رئیس باشم و چه نباشم، عاشقانه در خدمت وزنه برداری مملکتم خواهم بود.
مرادی در انتها توصیه ای هم به رضازاده کرد: توصیه می کنم حسین رضازاده به خانواده ورزش و وزنه برداری بازگردد؛ چون می تواند اینجا بیشتر خدمت کند و البته به نفع وزنه برداری ایران هم خواهد بود. همچنین از مسئولین شورای شهر می خواهم با استعفای حسین رضازاده موافقت کنند تا بتواند به خانه اصلی اش بازگردد.