گفتوگوی ویژه
برای سهمیه المپیک ریو در پرتغال اردو خواهیم زد
دکتر گودرزی مشکلاتمان را حل کرد
علیرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی درباره کنگره برگزار شده در لهستان و خروجی آن در فدراسیون و همچنین برنامه های ایشان برای کسب سهمیه المپیک ریو در این رشته پر مدال صحبت کرد.
امینی در مورد کنگره برگزار شده در لهستان به خبرنگار برنا گفت: ایران بعد از تعلیق، برای اولین بار در این کنگره شرکت کرد. ما قبل از حضور در این جلسه با کشورهای صاحب سبکی چون آلمان، لهستان، اسلوونی و پرتغال و ... مکاتباتی را انجام دادیم؛ مبنی بر اینکه در زمینه های اردوی مشترک و مشاوره فنی ما را یاری کنند و این برنامه ها به صورت بلندمدت ادامه داشته باشد.
وی افزود: زمانی که به آنجا رسیدم؛ همه این عزیزان از پیشنهاد ما استقبال کردند و همین باعث شد توافق نامه هایی را با آن ها به امضا برسانیم. به طور مثال، کشور اسلوونی در بخش اسلالوم با ما همکاری می کند. همچنین اردوهای ما پیش از مسابقات کسب سهمیه المپیک رشته های کانو و کایاک آقایان و بانوان در پرتغال برگزار خواهد شد.
وی درباره عادل مجللی که می خواست مربی شخصی داشته باشد و از فدراسیون کمک خواسته بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ورزشکاران فقط به خودشان فکر می کنند. این در حالی است که فدراسیون باید به همه ورزشکاران تحت نظرش توجه کند. عادل مجللی در لیست ما هست و ما او را در دو اردوی پرتغال و لهستان همراه خود خواهیم داشت. یک مربی مجرب لهستانی هم کار او را از این به بعد زیر نظر خواهد گرفت و لازم نیست، نگران باشد.
رئیس فدراسیون درباره برنامه اش برای اعزام ملی پوشان به اردوهای خارجی افزود: ما دو محور را دنبال می کنیم. یکی کسب سهمیه آسیا و دیگری قهرمانی آسیا. هر دوی این بازی ها در شهریور و مهر سال آینده برگزار خواهد شد. فدراسیون ما از لحاظ مالی نمی تواند همه ورزشکاران ملی پوش تحت پوشش را به اردوهای خارجی ببرد؛ به همین دلیل یک سری از ورزشکارانی که امید کسب سهمیه المپیک برای آن ها وجود دارد را به اردوهای خارجی خواهیم فرستاد و بچه هایی که برای مسابقات آسیایی حضور دارند برنامه دیگری ریخته خواهد شد.
او در مورد بازی های کاپ آسیای اندونزی که ایران در آن نماینده داشت هم توضیحاتی داد: ما برای این مسابقات دو دختر را با هزینه اسپانسر اعزام کردیم و نتایج خوبی هم در آن نصیب ایران شد.
وی درمورد بازیهای انتخابی کشور روئینگ که بعد از چهارسال برگزار می شود، تاکید کرد: این بازی ها در پیست آزادی در حال برگزاری است و به علت اینکه ما پیست 2000 متری نداریم، از آزادی که 1000 متر هست استفاده می کنیم. از تیم های شهرستانی دعوت کردیم و وضعیت اسکان و پذیرایی از آنها را فراهم کرده ایم و امیدوارم مسابقات خروجی مناسبی برای روئینگ داشته باشد.
امینی درمورد جلسه هیئت رئیسه فدراسیون هم صحبت کرد: در این جلسه بیشتر روی عملکرد ایران در بازی های آسیایی اینچئون بود. همچنین مسابقات قهرمانی کشور را ارزیابی کردیم. خروجی کنگره لهستان را هم به اطلاع اعضا رساندیم. همچنین مقرر شد پاروزنان کرجی به دلیل کم آبی سد کرج، در دریاچه آزادی تمرینات خود را ادامه دهند.
وی در مورد شادی سرخیل قایقران فقید کشورمان هم صحبت کرد: بازهم این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان و مردم انزلی تسلیت می گویم. همچنین این را باید اشاره کنم که حضورم در مراسم این بانوی عزیز، وظیفه من بود که انجام دادم. هر کاری که از دستم بر بیاید به کمک وزارت برای خانواده شادی سرخیل انجام خواهم داد.
امینی در انتها تصریح کرد: دکتر گودرزی به صورت تلفنی امور ما را پیگیری می کند. ما بحث کمبود قایق را در حال حاضر داریم که جناب وزیر دستور خرید آن را داده اند و من لازم می دانم از ایشان تشکر کنم.