مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل

اختصاص تسهیلات ارزان به پروژه‌های بزرگ گردشگری اردبیل

|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲
|
۱۰:۱۹:۳۹
| کد خبر: ۹۴۰۱۴۰
اختصاص تسهیلات ارزان به پروژه‌های بزرگ گردشگری اردبیل
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اعطای تسهیلات ارزان به پروژه‌های بزرگ گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش برنا،نادر فلاحی روز یکشنبه افزود: این تسهیلات پنج ساله با نرخ ۱۲ درصد و تا سقف سه هزار میلیون ریال پرداخت می‌شود.

او اظهارداشت: تسهیلات به تمامی پروژه‌های بزرگ از محل منابع صندوق توسعه ملی، پروژه‌های صنایع دستی، مشاغل خانگی، بوم‌گردی، استارت آپ‌های بخش گردشگری، موزه‌های بخشی و تبدیل اماکن تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی و پذیرایی در اولویت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه‌ها باید تمامی مجوزهای لازم از جمله موافقت اصولی، مجوز ایجاد و پروانه بهره‌برداری را داشته باشد و مدارک مورد نیاز را تا ۱۰ دی ماه به معاونت سرمایه‌گذاری ارائه کنند.

فلاحی گفت: پروژه‌هایی می‌توانند تسهیلات دریافت کنند که دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ماهیت آن توجیه اقتصادی داشته باشد.

او تشریح‌کرد: تسهیلات مورد نیاز پروژه در کمیته اعتباری استان به تصویب برسد و تا یک سال بعد از دریافت تسهیلات به بهره‌برداری برسد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود هشت میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز