ساخت دو مسجد در بخش مرکزی شهر تهران به پایان رسید

|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰
|
۱۰:۱۰:۴۱
| کد خبر: ۱۰۱۳۰۲۰
ساخت دو مسجد در بخش مرکزی شهر تهران به پایان رسید
شهردار منطقه 11 از پایان پروژه مرمت و بازسازی دو مسجد با قدمت بیش از 130 و 70 سال با مشارکت خیرین در بخش مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نصراله آبادیان با اشاره به فرسودگی بنای ساختمان دو مسجد صاحب الزمان (عج) و المهدی (عج) در بخش مرکزی شهران گفت: پروژه مرمت و ساخت این مساجد با مشارکت خیرین ، هیئت امنای مسجد و شهرداری منطقه11 گذشته انجام شده و به زودی آماده بهره برداری عموم مردم خواهد شد.

شهردار منطقه 11 با بیان این که مسجد صاحب الزمان (عج) بیش از 70سال پیش در محله راه آهن با هزار و 200 متر بناساخته شده است؛ افزود: مهم ترین فعالیت ها و خدمات مسجد اختصاص یک طبقه به ایتام است که کمک های نقدی و غیر نقدی را شامل می شود. همچنین به دلیل کم برخوردار بودن محله مقرر شده یک قسمت از مسجد را به درمانگاه اختصاص دهند که خدماتی از جمله ویزیت و داروی رایگان ، انواع خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان ارائه شود.

به گفته آبادیان در حال حاضر هر هفته دو روز ویزیت رایگان انجام می شود. همچنین  صندوق قرض الحسنه ، بسیج و هیئت مذهبی مسجد درحال فعالیت است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در محله پر جمعیت و مذهبی با استقبال شهروندان در مراسم مذهبی، اجتماعی و فرهنگی به خصوص در روزهای ماه محرم، صفر و رمضان مواجه می شود.

او همچنین در باره مسجد المهدی که در سال 1261 هجری شمسی در محله فروزش ساخته شده است؛ گفت: این مسجد در سال 1261  شمسی با 450 متر عرصه و 300 متر اعیانی توسط شخصی به نام "مهدی خان" وقف شد و  حضور علمای بزرگ  از جمله مرحوم طالقانی از عارفان بنام(امام جماعت مسجد) و مرحوم آیت الله آقا سید رضا تفرشی(امام جماعت)  از علمای معروف در این مسجد باعث شد مردم محله برای این مسجد ارزش و اهمیت زیادی قائل شوند.

آبادیان بیان کرد: به دلیل قدمت بالا و فرسوده شدن بنا هیئت امنا تصمیم به نو سازی مسجد گرفتند  و این امر با مشارکت شهرداری، خیرین و شهروندان باعث نوسازی و ساخت مسجد شد.

شهردار منطقه 11 ادامه داد: فعالیت مجدد مسجد با توجه به قرار گرفتن در محله مذهبی و استقبال مردم از مناسبت های ملی و مذهبی به خصوص در ماههای محرم و صفر و رمضان  و اجرای برنامه های فرهنگی ، ملی  اثر گذاری زیادی بر کیفیت زندگی مردم خواهد داشت و سبک زندگی اسلامی را گسترش خواهد داد. همچنین در نظر گرفتن قسمتی از فضای  مسجد برای ایجا صندوق قرض الحسنه  و کمک به نیازمندان و مستمندان باعث ایجاد همدلی، امید و نشاط اجتماعی خواهد شد.

آبادیان همچنین گفت: شهرداری منطقه 11 برای اجرای این پروژه با تسهیلگری در ارائه جواز و همچنین گود برداری و مشارکت در پرداخت هزینه ها اقدام کرده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز