معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان:

موسیقی نواحی نه‌ تنها پدیده‌ای شنیدنی که نگارخانه‌ای دیدنی است

|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸
|
۰۸:۵۵:۴۴
| کد خبر: ۹۲۱۶۴۸
معاون امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شامگاه دیشب و در مراسم افتتاح دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی در محل کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان گفت: موسیقی نواحی نه‌ تنها پدیده‌ای شنیدنی که نگارخانه‌ای دیدنی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمحمدمجتبی حسینی، در این خصوص اظهار داشت: جشنواره موسیقی نواحی، گردهمایی مشتاقانه‌ای است که پیر و جوان می‌خواهند از ارمغان دلپذیر هنر در گوش محرمان فرهنگ قصه‌های ناب زمزمه کنند.

وی افزود :موسیقی نواحی شرح شریف سرزمین‌ها است و نغمه‌های این موسیقی در سوگ و سور، در ستایش و نیایش قرین آدمی و روایت‌گر زندگی است.

حسینی تصریح کرد: نواهایی که نشان‌دار کوه و دشت و دریاست و با خاک و خورشید هم پیوند، نغمه هایی که موزه مضامینی است  و به مرحمت پنجه کاردان و حنجره هنردان، پنجره‌ها می‌گشاید به منظر گسترده فرهنگ از دیروز تا همیشه‌ای که صدا باقیست.

وی ادامه داد : موسیقی نواحی بدین صفت نه‌ تنها پدیده‌ای شنیدنی که نگارخانه‌ای دیدنی است حتی هرمان و هجران منظومه‌ها رنگ امید دارد و رنگ کار و کوشش.

  حسینی ادامه داد: از این روست که دغدغه تمامی دست‌اندرکاران نه صرف نغمه‌پردازی که ایجاد معرضی است برای گفت و گو، برای آنکه ببینیم و بدانیم از اقلیم رنگارنگ و اقوام مختلف نجد ایران چه گوهرها برای فردا می‌توان ساخت.

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: دیروز را چراغ راه فردا قراردادن و امروز را با امید و وحدت و یکدلی سپری کردن حاصل ارزشمند این روزها است و روزهایی که می‌تواند بر جذابیت‌های فراوان کرمان کریم بیفزاید.

وی افزود: بر من است تا ضمن ادای ارادت به تمامی اهالی موسیقی نواحی ایران اعم از استاندار فرهیخته و توانمند کرمان، مسئولان استان و همکاران وزارتخانه و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  کرمان قدردانی کنم.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز