واکنش سخنگوی حوزه علمیه به سخنان مولوی گرگیج

|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳
|
۰۸:۰۵:۱۵
| کد خبر: ۱۲۷۳۶۰۷
واکنش سخنگوی حوزه علمیه به سخنان مولوی گرگیج
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه علمیه با اعلام موضع حوزه در قبال اظهارات اخیر امام جمعه آزادشهر و واکنش‌های به آن، گفت: اصحاب قلم و اندیشه از هرگونه اقدامی که زمینه‌ساز نزاع مذهبی و در تعارض با مصالح امت مسلمان است، پرهیز نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در یادداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا برته آمده است: اخیرا صحبت‌های ناسنجیده‌ای‌ در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و عکس‌العمل‌هایی را پدید آورد.

وی افزوده است: ضمن تقدیر از پاسخ‌ها و روشنگری‌های برادران و علمای اهل سنت و فضلای حوزه‌های علمیه و سپاس فراوان از حساسیت همه مسلمانان و دلدادگان اهل‌بیت پیامبر(ص) و نیز توجه و تاکید بر عذرخواهی صورت گرفته، لازم است اصحاب قلم و اندیشه ضمن درک جایگاه رفیع، الهی و منحصر بفرد اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و پاسداشت اخوت و برادری دینی و قدرشناسی امنیت ملی در سایه نظام ولایی و اسلامی، از هرگونه اقدامی که زمینه‌ساز نزاع مذهبی و در تعارض با مصالح امت مسلمان است پرهیز کنند.

گفتنی است برخی سخنان مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر در روزهای گذشته باعث اعتراض و گلایه مسلمان شیعه و سنی شده بود.

وی در بیانیه ای از سوء تفاهم ایجاد شده پیرامون سخنان روزهای اخیر خود عذرخواهی و بر ضرورت وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی تأکید کرد.

گرگیج گفت که محبت اهل بیت و صحابه رسول الله (ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است؛ علت سخنرانی بنده نصب بنرهای توهین آمیز در کوچه وخیابان‌ها و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم.

انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز