شهر مهیا برای تاسوعا و عاشورا

|
۱۳۹۹/۰۶/۰۷
|
۱۲:۱۹:۴۶
| کد خبر: ۱۰۵۰۷۵۸
شهر مهیا برای تاسوعا و عاشورا
همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مسوولان ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به مردم اندیشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، شیوع ویروس کرونا، مراسم محرم امسال و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را به شیوه متفاوتی تبدیل کرده ‌است و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود.

مدیریت شهری مشهد نیز به منظور خدمت‌رسانی بیشتر به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا برنامه‌های حمل و نقل و ترافیکی ویژه‌ای دارد.

معاون عمران، حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ظهر جمعه، هفتم شهریور ماه خبر داد و گفت: از ساعت ۱۱ این روز تمام مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی برای تردد خودروها مسدود می‌شود.

خلیل‌الله کاظمی افزود: خیابان‌های شیرازی و امام رضا (ع) نیز شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورا برای ورود هیات‌های مذهبی و خیابان نواب صفوی نیز برای خروج هیات‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی شامل ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری نیز انجام شده ‌است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز در باره سرویس دهی این ناوگان در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: بطور معمول در روزهای تعطیل سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه در خط یک ۱۰ دقیقه و در خط دو ۱۲ دقیقه است که این مدت در روزهای تاسوعا و عاشورا به منظور کاهش ازدحام جمعیت در مترو کاهش یافته و سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری مشهد در روز تاسوعا هفت دقیقه و در روز عاشورا  ۶ دقیقه خواهد بود.

وحید مبین مقدم افزود: سرفاصله زمانی خط دو نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا ۱۰ دقیقه خواهد بود که در صورت افزایش تقاضای سفر قطار فوق‌العاده به خطوط اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: ناوگان قطارشهری در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت تا ۲۲ سرویس‌دهی خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز در خصوص سرویس‌دهی این ناوگان در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: ناوگان اتوبوسرانی به منظور کاهش شیوع کرونا در تعطیلات رسمی و روزهای جمعه سرویس‌دهی نمی‌کند اما هشتم شهریور ماه و در روز تاسوعای حسینی سرویس‌دهی این ناوگان در تمامی خطوط مانند روزهای عادی انجام خواهد شد.

عباس اتحادی افزود: اتوبوسرانی شهرداری مشهد در روز عاشورای حسینی سرویس‌دهی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات ضد عفونی این ناوگان به صورت مستمر انجام می‌شود و استفاده از ماسک نیز برای شهروندان ضروری است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز از آمادگی ۲ هزار دستگاه تاکسی بی سیم در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای خدمات رسانی به شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورا خبرداد.

احمد محبی افزود: علاوه بر آن ۴۰ نفر نیروی نظارتی با ۲۰ خودرو گشت بازرسی در این دو شب در محدوده حرم مطهر رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز