در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

حمایت از سمن های جوانان برای ترویج فرهنگ ازدواج/ افزایش چشمگیر میزان ازدواج در دو سال گذشته

|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵
|
۱۲:۵۴:۵۷
| کد خبر: ۱۳۱۰۴۵۱
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش داریم رویدادهای ترویج ازدواج را برای سمن های حوزه ازدواج و خانواده برگزار کنیم چرا که معتقدیم برای حل مسائل اجتماعی باید گروه های مردمی، پای کار بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا اظهار کرد: رویداد هم آهنگ را درمشهد مقدس برگزار کردیم که وزیر ورزش و نمایندگان مجلس درآن حضور داشتند. این رویداد برای حل کردن مسائل ترویج ازدواج با محوریت تأکید بر روی گروه های تبلیغی در سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه 150 گروه تبلیغی متشکل از خواهران وبرادران در این رویداد حضور داشتند، افزود: دراین رویداد سه روزه قرار شد هر گروه فرمی را با توجه به نیاز های منطقه خود طراحی کند تا بتوانند در مسئله ترویج ازدواج کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین متقی فر ادامه داد:  نمایشگاه های فرم های تهیه شده نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاون امور جوانان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رویداد هم آهنگ قرار است با همین رویکرد برای همه کنشگران عرصه ترویج ازدواج برگزار شود تا آن ها نیز مشارکت داده شوند، گفت: تلاش داریم این رویداد را برای سمن های حوزه ازدواج و خانواده برگزار کنیم چرا که معتقدیم برای حل مسائل اجتماعی باید گروه های مردمی و کنشگران پای کار بیایند تا بتوانیم از ایده های آن ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم به صورت بومی و منطقه ای مشکلات حل شود باید از کنشگران استفاده کنیم، گفت:  ما در وزارت ورزش و جوانان تلاش کردیم طرح ها وایده های بومی و منطقه ای را حمایت کنیم تا مسئله های ازدواج را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین متقی فر تصریح کرد:  همه شرکت کنندگان از حمایت وزارت ورزش و جوانان برای این رویداد تشکر کردند چرا که معتقد بودند که حمایت ها خوب بوده است و این نشان میدهد که ما باید این راه ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 1399 و 1400 با رشد ازدواج مواجه بودیم که مهم ترین آن حذف تشریفات و کم شده هزینه ها بوده است و باید حتما فرهنگ های غلط را در این زمینه کم کنیم، گفت: باید ارائه خدمات دولتی از جمله تسهیلات وام و... را با مجامع خیرین حل کنیم و امیدواریم با کمک جوانان و پیگیری های مسئولان دولتی بتوانیم اتفاقات خوبی در سال 1401 رقم بزنیم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید برای زندگی پایدار تلاش کنیم و در این راستا مراکز مشاوره یکی از مهم ترین برنامه های ماست در حال حاضر 420 مرکز مشاوره ازدواج داریم که 5 هزار کارگاه نیز سالانه توسط سمن ها و ادارات کل در استان ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز