مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش

رسیدگی به بیش از ۵۹ هزار شکایت از آموزش و پرورش /دریافت هرگونه‌ وجه در مدارس دولتی و هیات‌امنایی ممنوع است

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۱
|
۱۰:۳۹:۴۲
| کد خبر: ۲۳۵۷۱۶۹
رسیدگی به بیش از ۵۹ هزار شکایت از آموزش و پرورش /دریافت هرگونه‌ وجه در مدارس دولتی و هیات‌امنایی ممنوع است
برنا - گروه اجتماعی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از ثبت ده‌ها هزار شکایت در حوزه‌های مختلف آموزشی و اداری خبر داد و با تأکید بر ممنوعیت دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام، اعلام کرد نظارت‌ها در قالب بازدید‌های ۱۰۰ درصدی از مدارس و پاسخگویی فوری در سامانه‌های شکایت در حال اجراست.

رضا روستایی،  مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با تشریح عملکرد این اداره‌کل گفت سه محور اصلی فعالیت شامل ارزیابی عملکرد، بازرسی و نظارت و پاسخگویی به شکایات است که در قالب پروژه مهر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آمار شکایات ثبت‌شده اظهار کرد: در سال گذشته مجموعاً بیش از ۵۹ هزار شکایت از آموزش و پرورش ثبت و بررسی شده است. این شکایات از مسیر‌های مختلف دریافت شده‌اند که شامل ۱۲ هزار و ۱۸۰ شکایت در سامانه داخلی وزارت آموزش و پرورش، ۱۲ هزار و ۵۱۲ شکایت از طریق سامانه‌های دولتی، ۴ هزار و ۲۶۵ شکایت از طریق سازمان‌های نظارتی، ۱۱ هزار و ۸۴۰ شکایت مربوط به آزمون‌های استخدامی و ۱۸ هزار و ۴۴۶ مورد به‌صورت حضوری و مکتوب بوده است.

روستایی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه فوریت‌های اداری گفت: برخی شکایات در قالب این سامانه در کمتر از سه ساعت رسیدگی می‌شوند و سایر موارد نیز طبق روال اداری پیگیری می‌شود.

وی افزود: تاکنون حدود ۸۰ شکایت در زمینه دریافت وجه هنگام ثبت‌نام مدارس ثبت شده است که به‌طور ویژه در حال رسیدگی است. او تأکید کرد دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام یا تحویل کارنامه کاملاً ممنوع است و حتی مدارس هیأت‌امنایی نیز اجازه دریافت وجه اجباری ندارند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌های نظارتی جدید گفت: بازدید از مدارس به‌صورت ۱۰۰ درصدی در سراسر کشور در حال اجراست و هدف، پوشش کامل تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه اول است.

وی همچنین از اجرای نظرسنجی‌های جدید در سامانه «مای‌مدیو» خبر داد و گفت این نظرسنجی‌ها شامل آموزش مجازی، آزمون‌های مجازی و فرآیند ثبت‌نام است که با مشارکت اولیا در حال انجام می‌باشد.

روستایی تأکید کرد رویکرد اصلی این مجموعه پیشگیرانه، اقناع‌محور و اصلاح‌گرانه است، اما در صورت تکرار تخلف، برخورد اداری و قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر