معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان خبرداد

تحقق جوان سازی حاکمیت در دولت سیزدهم/ برگزاری شورای عالی جوانان بعد از ۹ سال

|
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
|
۰۸:۳۲:۴۶
| کد خبر: ۱۳۰۸۷۹۷
تحقق جوان سازی حاکمیت در دولت سیزدهم/ برگزاری شورای عالی جوانان بعد از ۹ سال
یامین پور گفت: دولت سیزدهم به دستور رهبر انقلاب آمده است تا بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کند که یکی از این بند ها جوان سازی حاکمیت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در برنامه تلویزیونی صبح به خیر ایران اظهار کرد: من از سال های دوره جوانیم تقریبا راضیم.

وی با اشاره به اینکه از یک سنی آدم زندگی را جدی می گیرد و به بلوغ اجتماعی می رسد، افزود: این سن در ادوار مختلف تغییر می کند و اگر به دهه شصت برگردیم سن بلوغ اجتماعی 12-13 است و همین باعث می شود جوان این سن و سال می گوید «من می خوام به جبهه بروم» این نشان می دهد که فرد مسئولیت اجتماعی را پذیرفته است و می‌خواهند نقش آفرینی کند.

معاون امور جوانان ادامه داد: تحت تأثیر فرهنگ نوریبرال این سن باز شده است مشاهده می کنیم که برخی ها نوجوانی را تا 22 سال ادامه می دهند و ورود به صحنه اجتماعی را عقب می اندازند. این اتفاق بدی است و باعث می شود استعداد شکوفا نشود.

وی با بیان اینکه من از آخر دوره راهنمایی شرایط طوری رقم خورد که وارد کنشگری اجتماعی شدم، ادامه داد: از اینکه زندگی را زود شروع کردم راضیم.

یامین پور افزود: دهه چهارم زندگی کیفیت زندگی مثل دهه سوم نیست و کارهایی افراد در دهه سوم زندگی انجام می دهند دیگر در دهه چهارم نمی تواند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مبنایی ترین انتقاداتی که امام خمینی(ره) به فرهنگ غرب زده پیش از انقلاب داشت، تبدیل کردن جوانان به عروسک های مصرفی است، ادامه داد: آمارها از جوانانی که وضعیت مناسبی دارند اما ازدواج نمی کنند نشان می دهد که میانگین ازدواج در شهر های بزرگ به بالای 30 سال رسیده است؛ ضرورتا ناشی از مسائل اقتصادی نیست بلکه به دلیل عدم مسئولیت و تعهد هراسی است.

یامین پور ادامه داد:  این ایده که افراد نمی خواهند مسئولیت همسر بودن و فرزند داشتن را داشته باشند بسیار در فضای جدید توسعه پیدا کرده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: من از اینکه خیلی درگیر مطالعه، کتاب و تجربه بودم راضیم و ریسک پذیر هم بودم.

وی با اشاره به اینکه ملاحظه کار بودن در جوانان نیست و این ویژگی ای است که می تواند به زندگی و جامعه سرعت دارد، تصریح کرد: معاونت جوانان معاونت رصد، پایش وساماندهی امور جوانان است. کار اصلی ما رصد جوانان و گزارش آن به دولت و ایجاد هماهنگی برای حل این مسائل است و در حقیقت کار ما ستادی است.

یامین پور افزود: بدون پژوهش و مطالعه وضع موجود، نمی توانیم حرکتی داشته باشیم. همچنین فارغ از همه مشکلاتی که همه از آن مطلع هستند؛ وضعیت روحی، روانی و انگیزشی در جوانان است.

وی با اشاره به اینکه آدم در بدترین وضعیت اگر درصد قابل توجهی از انگیزه را داشته باشد می تواند حرکت کند و اوضاع را بهتر کند، گفت: چند وقتی است که ویروسی فضای انگیزشی جوانان را مختل کرده است که بخشی از آن دارای عوامل داخلی و بخشی دارای عوامل خارجی است.

معاون امور جوانان افزود: بیش از اندازه پمپاژ افسردگی را شاهد هستیم که جوانان را درگیر کرده است؛ البته کرونا نیز در این زمینه بی اثر نبوده است.

وی افزود: بعضی ها نفعشان در بسته بندی کردن افراد و برچسب زدن آدم هاست ولی نفع جامعه در این نیست.

وی با اشاره به اینکه ما باید تنوع را بپذیریم، افزود: البته هر جایی اصولی دارد. در دوره ای که ارزش های جهانی حاکم است باید آن ها را بپذیریم و به آن احترام بگذاریم . مواجه تند و تردی نباید داشته باشیم.

یامین پور ادامه داد: فردا بعد از شورای جوانان بعد از 9 سال با ریاست رئیس جمهور برگزار می شود. این دولت به دستور رهبر انقلاب آمده است تا بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کند که یکی از این بند ها جوان سازی حاکمیت است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این بخش از بیانیه به این معنی است که آن هایی که سن و سالی دارند و بازنشسته هستند در خانه بنشینند و جوانان پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه آمار انتصابات 6 ماهه اخیر 6 وزارتخانه وزارت علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، ورزش و جوانان و ...) را ملاحظه کردم که نشان می داد54 درصد انتصابات متولدین بعد از 57 هستند، افزود: ما صدها مسئول داریم که دهه شصتی هستند و در آن ها یک آقازاده هم نیست.

یامین پور گفت: به تجربه ی افرادی که مویی سفید کردند احترام می گذاریم و در برخی از حوزه ها ریسک پذیر نیست و باید به کسی کار واگذار شود که تجربیات خوبی دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند یک اراده جمعی داریم چرا که سیاست ها در همه دنیا مشارکت جویانه است، افزود: باید از جمع مردم برای حل مشکلات مردم استفاده شود همچنین رسانه ها خط اول هستند  چرا که باید تأثیر مثبتی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز