وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش با رویکرد «صرفه‌جویی و هم‌افزایی»

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
|
۱۶:۲۰:۰۳
| کد خبر: ۲۳۵۹۰۵۷
برگزاری اجلاس روسای آموزش و پرورش با رویکرد «صرفه‌جویی و هم‌افزایی»
برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر آموزش و پرورش، در نشست شورای سیاست‌گذاری سی و نهمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش، بر ضرورت تمرکز بر مسائل کلان نظام تعلیم و تربیت و ارائه راهکار‌های اجرایی تأکید کرد. وی همچنین دستور داد برای کاهش هزینه‌ها، از تمامی تشریفات زائد در برگزاری این اجلاس صرف‌نظر شود.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و نهمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با بیان این‌که هدف از برگزاری اجلاس، هم‌افزایی مدیران، بررسی مسائل کلان نظام تعلیم و تربیت و ارائه راهکار‌های اجرایی است، گفت: در دستورالعمل اجرایی اجلاس باید چهارچوب اجرایی در تمامی حیطه‌های برنامه‌ریزی، محتوا، امکانات، تجهیزات، ارزیابی‌ها و... مدنظر قرار بگیرد.

وی در ادامه با تأکید بر حداکثر صرفه جویی در تمامی ابعاد برگزاری اجلاس، تصریح کرد:ضروری است از تمامی تشریفات در اجلاس سی و نهم صرف نظر شود و اسکان و برگزاری جلسات و برنامه‌ها صرفاً در خانه‌های معلم و سالن‌های کنفرانس و همایش آموزش و پرورش انجام بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کمیته تولید محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌های اجلاس است چرا که باید محتوای جذاب، آموزنده و کاربردی تهیه و در اختیار رؤسا قرار گیرد.

کاظمی پس از استماع گزارش تحلیلی نتایج ارزیابی سی و هشتمین اجلاس رؤسا، خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج ارزیابی ها، هر حوزه مسائل مربوط به خود را آسیب شناسی و با برنامه‌ریزی برای اجلاس سی و نهم، راهکار‌های ارتقای عملکرد و برطرف شدن مسائل را بررسی کند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر این‌که عملکرد استان‌ها در ارزیابی اجلاس سال گذشته بررسی شود، گفت: کمیته‌های اجلاس باید به طور منظم جلسات داخلی خود را برگزار کنند و مصوبات آن را با ستاد اجلاس به اشتراک بگذارند تا اجلاس سی و نهم با سطح کیفی بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر